http://www.peticije24.com/ukinite_obavezne_master_studije
Добио сам дозволу од модератора да отворим тему за рекламирање овога, иако нисам оптимиста по питању интернет петиција. О разлозима за покретање петиције можете да се информишете на линку, тако да нема потребе да било шта објашњавам.
Ако вам је, читајући ово, пало на памет да напишете **СТУДЕНТИ СУ ПИЧКЕ**, *само кукате ко бабе, идите радите нешто* и слично, пекара "Сунце" ће вам доставити кифлу на кућну адресу.
- M
Reči im da me upišu tamo.

Školstvo je u tolikom kurcu zbog generalno lošeg nastavnog kadra (čast malom broju izuzetaka) tako da bi usvajanje ovog predloga bio još jedan atak na školstvo, koje je već na jako klimavim nogama.
Što se mene tiče, za tehničke škole bih uveo obavezno radno iskustvo pre sticanja zvanja nastavnika.
Primer:
U srednjoj građevinskoj školi mi ne bi mogao predavati betonske konstrukcije čovek koji nema položen državni i licencu za projektovanje, što kod nas u Srpskoj povlači minimum 3 godine radnog iskustva.
PROTIVТачка 7:
Takođe, program master studija koncipiran je tako da nudi predmete koji usmeravaju na doktorske studije, a gotovo da nema predmeta koji upućuju na rad u osnovnim i srednjim školama. Studenti su imali neophodne predmete na osnovnim studijama.И ово је стварно тако. Ја на основним имам увод у методику, методику, изборни из методике, методичку праксу, развојну и педагошку психологију. Мастер не доприноси квалитетнијем наставном кадру, то треба да се среди ригорозним инспекцијама, отпуштањем људи који не раде свој посао довољно добро... Џабе мастери, кад код нас и најгори професори не морају да брину за свој посао, колико год га лоше обављали.
Zašto bi iko radio u školi ako može bilo šta bolje od toga pogotovo ako te naćeraju da završiš master? Čini se kontraproduktivno.Kralju!
Po takvom načinu razmišljanja, zaposli ljude bez škole kao nastavnike, jer ako završe srednju imaće priliku da biraju bolje radno mesto.
Edit: Moram još jedared! KRALJU!- В
PROTIV.
Picke neradnicke. Navodno nema dosta mesta na masteru, a ovamo pun kurac lose skolovanog kadra. Mnogo vam da pisete i master rad, vec bi na drzavne jasle malo druge da ucite neradu.
Zabraniti da u skolama predaju ljudi koji su imali prosek ispod 8,5. Sace neko da se javi i da kaze kako prosek nije slika znanja i kako nekom ne ide strebacenje. PA NEKA NE PREDAJE ONDA. NEKA RADI NESTO DRUGO. OCIGLEDNO NIJE ZA UCENJE, PA KAKO DA BUDE ZA PODCAVANJE.
Master u ovom slucaju ne sluzi da te nesto nauci predavanju, vec da odvoji govna. RAMPA, SINE. AKO NE MOZES DA PRESKOCIS, ISPOD SE PROVUCI NE SMES.EDIT:Ako je do kinte, da se da rok da zavrse master za dve dine, a ako ne uspeju - PALJBA
Наставнику треба и да се суди на основу његовог рада. Даш деци тестове, па видиш какво су знање стекли. Мене ово и не дотиче лично, јер немам намеру да радим у школи, али ако су нам на почетку рекли "тако и тако", немају право да мењају у сред студија. Није лоша та идеја да могу да предају људи само са просеком од 8 и по, али студент мора то да зна пре уписивања факса.

Pošto imam iskustva sa ovim, slažem se da je nekima master potpuno nepotreban. U toku osnovnih studija položila sam razvojnu i pedagošku psihologiju, uvod u primenjenu lingvistiku, metodiku nastave u drugoj godini, 2 metodike u trećoj, metodiku - projekat praksa i metodiku nastave za decu u četvrtoj i stekla zvanje dipl. profesor jezika i književnosti (ne piše kog jezika, samo ovako), jer sam skupila dovoljno bodova iz metodičkih predmeta. Rekli su da treba master, ok, upisala i to, imala samo jedan metodički predmet, ostali nikakve veze sa tim nemaju, prosto je takav program. Ništa novo što se tiče nastave nisam naučila na tom masteru, ali eto, neko je rekao da nam je to neophodno. A svi znamo da se konkursi u školama raspisuju formalno i da su ta mesta već ''obećana''. Ne kažem da je svuda tako, ali moje dosadašnje iskustvo to potvrđuje...

Studenti su straaaašno pametni nakon četiri godine bolonje gde ih je taj sistem pretvorio u retarde koji jedan ispit dele na pedeset testova i kolokvijuma. Bar na masteru moraju da napišu rad, a to je i jedino što na fakultetu urade (ovde ne računam studente elektrotehnike, arhitekture i sl. fakulteta, oni neće ni raditi u školama). Studenti prethodnih generacija su dovoljno degradirani činjenicom da danas debil može da završi bilo koji faks, jer je sve sažvakano kao u Teletabisima. I klinci mogu da kukaju kako im je teško, ali i profesori i svršeni studenti znaju da nije. Razmažena generacija neka završi petu godinu i neka ćuti. A ko ne uspe da upiše master, nije ni za seosku školu.
- ckavu
Studenti su straaaašno pametni nakon četiri godine bolonje gde ih je taj sistem pretvorio u retarde koji jedan ispit dele na pedeset testova i kolokvijuma.
Што не могу да те ставим да полажеш два испита код мене, један где болоње нема ни у траговима и други на ком је примењена (иначе, свега 15-20% професора ради по болоњи), па онда да те видим. Најлакше се искењати.

Neka se vama to ukine za školu, ali da se i poboljša kvalitet tih master studija. U inostranstvu one služe da bi ljudi upisali neku dodatnu oblast koja ih interesuje, ako sve učimo isto kao i na osnovnim studijama, koja je njihova svrha, osim što je neko rekao da to mora da bi mu se džepovi napunili. I kada pitam nekog šta će mu to, jedini je odgovor: da bih bio u boljoj poziciji od onog ko to nema. Uvek je razmišljanje: da ne letim sa posla ako ga imam, ili u državne jasle hoću, uz jaku vezu, partiju, master.

Stevane, srce, ja sam svoj fakultet davno završila, bez ičije pomoći, bez deljenja ispita, bez bilo kakvih olakšica i povlastica, radim kao profesor i moje iskustvo mi daje kredibilitet da se "iskenjam" kako ti, akademski građanin kažeš. Svako može samo kad hoće. Ako učiš svaki dan, čitaš literaturu redovno, nema šanse da ne položiš ispit. Desi se da te profesor uzme na zub, ali je vrlo retko i lako rešivo. Vi ste generalno razmažena generacija, što i nije tako loše.

ja reko stevanu ovo i privatno, pa ko se ljuti nek se ljuti.
profesija ucitelj i nastavnik bi trebalo da je mnogo cenjenija nego sto jeste i da ne bude mesto gde bi upadali ako nema nista drugo vec mesto gde bi isli oni koji su bili medju najboljim studentima + psiholoski da su jace licnosti.
inace, kakvo skolovanje takva i buducnost srbije.
potpuno protiv. povecao bi plate, ali bi trazio i master i psiho test i dodatne usmene ispite iz predmeta koji ce da predaje, ako ce da predaje neki poseban predmet.
Цкаву, нормално да ћу да ти напишем да си се искењала, кад си представила ствари тако као да је пре 10 година било много тешко завршити факултет, а нама је сада као на Мегатренду. Сусрео сам се са довољно очајних професора у току свог школовања, тако да не може нико да ми продаје причу како некад није свако могао да заврши факултет.
А теби Целте, нема потребе да одговарам, све сам већ написао мање-више. А и Марципан је баш лепо описала чему углавном служи овакав данашњи мастер.

srpska deca na ovom medjunarodnom testu skolstva inace prolaze jadno. nepismena, ne umeju da racunaju, nemaju kriticko razmisljanje i svasta jos...
to je direktno korelisano sa tim koliko ce sutra zemlja da ti bude uspesna, verujte mi na rec.
EDIT ovo:
http://en.wikipedia.org/wiki/Programme_for_International_Student_Assessment
nemoj pogresno da me shvatite, nista nije savrseno, ne znaci da ce neko sa duzim skolovanjem uvek da bude pametniji od nekog sa kracim. veca je verovatnoca samo.
al ajd bar da ne moze pera da zaposli svog sina jovu koji se jedva provuko kroz fakultet. daj malo da otezamo to. nista nije savrseno, ali je bolje nego da svako moze da bude ucitelj sutra.
Целте, треба много тога да се промени у нашем школству, а увођење обавезног мастера људима који су на почетку свог школовања мислили да им неће бити неопходан сигурно неће поправити стање. Промена мора бити велика, из корена, планирана и благовремено најављена. Смешно је што мислите да ће овај мастер да утиче на квалитет наставног кадра.

Наше власти су као и родитељи веома емотивни кад је у питању школство. Нпр. бивши министар је плакао кад је сазнао да више неће бити на функцији. Или, функционер из исте странке каже током преговора о формирању владе како "они" хоће да им узму важна министарства, а да њима оставе образовање и културу. Да је више разума где би нама био крај сад?!
Наше власти су као и родитељи веома емотивни кад је у питању школство. Нпр. бивши министар је плакао кад је сазнао да више неће бити на функцији. Или, функционер из исте странке каже током преговора о формирању владе како "они" хоће да им узму важна министарства, а да њима оставе образовање и културу. Да је више разума где би нама био крај сад?!ahahahhahahahahahahahhaha
Промена мора бити велика, из корена, планирана и благовремено најављена.ovo je protivurecno. blagovremeno najavljene i planirane promene su takve da nemas osecaj da su velike.
dobro, priznajem, greska je sto ne kazu, ok za 4 godine ce biti obavezan master, ako to nisu rekli pre 4 god. ali ako ne moze tako bolje je i ovo nego da zakon ostaje kakav jeste.
ali, i sad, ako ne mozes da upises master zbog uspeha, nisi za profesora. kraj price. bilo da je razlog sto nisi mogao da dobijes vise ocene, bilo da je to sto si namerno kalkulisao i radio neki minimum, posto si mislio da ce sve da bude isto.
odrasta se jebeno brzo nakon sto se zavrsi fakultet. spici realnost ko pesnicom.
ti, kad postanes profesor, uci decu da uce, kolko mogu i da uce ono sto vole jos vise mnogo vise od onog sto se trazi, a ne koliko prof trazi posto nikad ne znas dal ce sutra da se promeni nesto.
olabavice ovo narednih godina kad vide da mora postepeno da se uvodi. ali da se vraca na staro, protiv apsolutno, prvi dobar potez u zadnjih x god u skolstvu.

Прочитао сам мало проблеме и могућа решења и оно што ми највише смета је како ће се то у пракси показати. Ако укинеш обавезност мастера један кроз један да ће то дати крила корупцији, тј. биће немогуће да се запослиш као професор/наставник без везе. Овако, најбољи студенти ће моћи без већих проблема да изаберу професорски позив, а да не морају да изигравају фикусе на намештеним конкурсима.
- Овако, најбољи студенти ће моћи без већих проблема да изаберу професорски позив
Као и студент са просеком 6,11 који има паре, а студент са просеком 7,85 или 8,1 неће моћи. И верујте да је могуће да неко са просеком око осмице може да буде и бољи наставник/професор од студентом са просеком 9 нпр. Или бар једнако добар.

Чекај мало, најбољи студент ваљда добија студентски кредит или стипендију и студира (релативно) бесплатно. И наравно да од просека не зависи ко ће бити бољи професор, али то не треба да буде предмет расправе, пошто ако треба то да се оцењује загазићемо још дубље у корупцију. Нпр, распитај се како функционишу фирме у којима надређени оцењују раднике, па ће ти стање на овом сајту звучати као песма.
И верујте да је могуће да неко са просеком око осмице може да буде и бољи наставник/професор од студентом са просеком 9 нпр. Или бар једнако добар.verujem. ali verujem i da je veca verovatnoca da ce ovaj sa 9 da bude bolji profesor od onog sa 6.11
stvar je u popravljanju preko veceg broja ljudi, a tu uvek neko prodje lose.
ja sam studirao elektroniku, i veruj mi znam da neko sa manjim prosekom moze da ima vece prakticno znanje nakon fakulteta od nekog sa vecim. ali, svi zavrseni studenti, sa prakticnim znanjem stecenim tokom studiranja su toliko zeleni da iz ove perspektive sebe sa zavrsenim fakultetom vidim kao nekog ko je bio poprilicno naivan. (kad sam se video kao neki mnogo zajebani inzinjer sto zna da radi nesto prakticno).
sve u svemu, ostadose kao najbolji inzinjeri dobri studenti koji su uz to radili nesto prakticno. ovi koji su samo jedno od ta dva radili (ili samo bibanje ili samo prakticno) se ne proslavise... mozda je i stvar karaktera-upornosti na kraju, ne znanja.
Ја са овим људима водим расправу, нормалну, а то што радим са тобом личи на свађу, јер си дошла да продајеш причу како у твојој генерацији није могао свако да заврши факултет и да је сад нама спрдња. И сад још играш на карту година. Ако не планираш да почнеш да користиш неке праве аргументе, можеш комотно да одјебеш са теме.
Kada završiš master možemo razgovarati na istom nivou.Молим те, немој да ме тераш да будем стварно безобразан.

A da, naša generacija je stvarno učila, za razliku od vaše, to može da posvedoči SVAKI fakultetski profesor, ako imaš kontakata sa nekim slobodno ga pitaj. Program je lakši, razvučen (takođe profesorsko svedočenje), ispiti prepolovljeni, data mogućnost da se ocena zaradi dolascima, ali vama to nije dovoljno. Ne, vi želite da sa četiri godine školice (u poređenju sa prethodnim generacijama) dođete na mesta profesora u školama gde ionako vlada katastrofa zbog niskih plata i loših uslova rada. Stvarno je tragično što treba da učite još jednu godinu i to o trošku države (što mi za magistraturu nismo mogli, samo je sufinansiranje dolazilo u obzir), evo sve me duša boli zbog neprade koja vam se kao generaciji nanosi.

ja sam 3 godine zavrsio po starom,kasnije menjao diplomu za 180 bodova,osnovne studije,kurac-palac.po bolonji je lakse jer te neko stalno tera da radis.a nemoguce je dobiti 6.veca verovatnoca da ces nabosti 10 nego 6.po starom je teze jer nemas kontinuitet rada,vec moras da dranguljas celu knjigu,skriptu.sada po bolonji ferceram k'o popizdeo.nije bas da sam brilijantan,al sasvim ok.
