
Dakle, zašto se u školama na predmetu veronauka izučava maltene isključivo pravoslavna varijacija hrišćanstva? To nije nacionalna, zvanična religija, jer je ustavom zabranjeno nametanje bilo koje religije kao zvanične i nacionalne.
Zašto se onda u okviru veronauke ne izčavaju sve vere u onoj meri kojoj je to moguće (makar najznačajnije), a ne samo pravoslavlje? Šta je sa muslimanima, protestantima, katolicima, paganima, jehovinim svedocima i ostalim ljudima koji se potencijalno mogu naći u tom odeljenju? Zašto su oni diskriminisani nametanjem religije koja nije njihova? Predmet se ne zove Pravoslavlje, već veronauka. Zašto se onda izučava samo pravoslavlje, a svako mišljenje koje je drugačije se u startu odbacuje kao pogrešno?
Shvataju li ljudi iz ministarstva prosvete da ovim direktno krše ustav?
http://www.sllistbeograd.rs/documents/ustav_republike_srbije_lat.pdf
(član 11)BEZ SPAMA.
- a
Otkud tebi ta ideja? To da se izučava samo pravoslavna veronauka. Ne otvaraj teme ako nisi podrobno obavešten.
I jeste, parazit je uopšte veronauka u školama i treba je hitno ukinuti. 
Aurora, išao sam u srednju školu, kao i mnogi ljudi koje poznajem. Eventualno se negde pomenu sekte i muslimani kao zadrti poštovaoci Kurana koji ne razumeju da je hrišćanstvo keva, a njihova religija sranje.
Uopšte ne ulazim u to da li je hrišćanstvo pravi put, bla bla. Nema to veze sa ovim. Ovo ima veze sa diskriminaciom na verskoj osnovi i kršenjem ustava.
EDIT: Da, profesore veronauke postavlja SPC.

Izučava se samo pravoslavlje ja sam pre dve godine završio srednju i posvađao se sa profesorom jer sam rekao da nije u redu da darvina naziva raznoraznim imenima i dobio gratis 2 iz vladanja jer je car umislio da sam mu rekao da je retard.Zašto sam išao na veronauke jebem li ga ne znam niko nije išao na građansko pa mi bio smor da budem sam tamo.U principu je sve ovo što je gambi rekao ovaj moj je čak pričao da kinezi masovno prihvataju pravoslavlje jer su svatili da je prava vera.
- a
Pa lupaš zato što nije tačno da katolicii i muslimani imaju pravoslavnu veronauku.
Ako ih ima u razredu dobiju svog veroučitelja, vazda bilo. I to je još gore zato što se deca još više raslojavaju i odvajaju.
Zaključaj temu bolje ti je. 
Pa En doteru ti idi vodi sveti rat, sta da ti kazem...Ko nece da bude u pravoslavnoj religiji sirok mu put. Sto se tice toga.
A veronauka kao nastavna oblast verujem da gresi, tj predavaci. Istina, trebalo bi da se govori i o ostalim religijama, ali se valjda podrazumeva da su svi pravoslavci, pa aj cepaj to...
Alo, Aurora. Ako se predmet zove veronauka nema potrebe da se uči moja ili tvoja vera, već sve vodeće vere. Nema smisla to što pričaš. Drugo, ja sam u školi imao muslimane, a čak i profesoru se jebalo za to i nametano im je hrišćanstvo pod izgovorom 'imali ste gradjansko'.
Dalje Aurora, kako misliš da zaključam temu, jel si ti pala s Marsa? I ne, otvoreno je za diskusiju, a ne da čeka tebe da daš ocenu da li je za zaključavanje ili nije.
- BH
Meni jedino nije jasno tu, kako mogu da se spoje reči vera i nauka, kad jedno isključuje drugo. Tito je bio keva za neke stvari.
Drugo, ja sam u školi imao muslimane, a čak i profesoru se jebalo za to i nametano im je hrišćanstvo pod izgovorom 'imali ste gradjansko'.Ja sam imao silne Almere i Denise po skoli i moj nastavnik je uvek bio sasvim tolerantan prema njima. Ne znam kako je kod vas u Beogradu ali kod nas su veroucitelji uvek maksimalno tolerantni. :)
- zp
Ja birah gradjansko, ali kod nas je veroucitelj ili kako se vec kaze proklinjao ucenice, pretio im paklom i pritom tucao dve, a jednoj napravio dete. A da, takodje je pricao samo o pravoslavnoj veri, slazem se da je to retardirano skroz.
- VMeni jedino nije jasno tu, kako mogu da se spoje reči vera i nauka, kad jedno isključuje drugo. Tito je bio keva za neke stvari.
Da, veronauka je oksimoron.
A veročitelji su samo moroni. 
Mislim da ništa ne treba nametati silom.
Svakom učeniku treba ponuditi da izabere koju verziju vjeronauke će da izučava, a takođe, trebalo bi da može da izabere da ne izučava ni jednu, ako je to njegova odluka.
Razlog zašto se uglavnom samo pravoslavna vjeronauka izučava je čista ponuda i tražnja. Najveći broj učenika bi se upravo za nju opredijelio, čak i da im se ponudi izbor, jer su Srbi većina.
A sad to što oni koji su u manjini često ne mogu izučavati neku drugu vjeronauku, to je problem nedostatka kadra koji bi to predavao. Ako ima dovoljo potražnje za drugim vjeronaukama i kadra koji bi ih predavao, koliko sam upućen, onda se i to sprovodi u školama.
- a
Alo čoveče u razredu mog sina izučava se pravoslavlje, katoličanstvo, islam i građansko kao alternativa veronauci uopšte i ne piši gluposti. Ti si napisao da musliman izučava pravoslavlje npr. i još nastavljaš s pisanjem gluposti.
- f
Veronauka je ono - e brate, kralj si, keve mi, srbija, brate i sl. Evo otprilike cemu to vodi
http://www.srbijanet.rs/images/stories/hronika/slike/parada-ponosa-protesti-4.jpg
- BH
Gamby, zar nije dovoljno što se o religijama i verama uči u sociologiji? Koj će moj ceo predmet o tome.
- zp
Koju verziju veronauke?? Daj, molim te, realno treba da uci o svim, makar zbog naziva predmeta. A sutra da mi dune da se pronadjem u islamu promenila bih veru dok si rekao keks.
Učiš koje sve postoje, osnove tih religija, šta ko ne jede i tako te fore, a svoju poštuješ ako su uopšte vernik.Tako je ako te interesuje neka posebna vera mršći kod popa pa njega pitaj šta god oćeš koji će kurac da se uči po školama
A građansko je još veće zlo izmislili ga da ne bi ispalo da nameću veronauku u suštini je vrtić za srednjoškolce dok se roditelji ne vrate sa posla isto se vata
Gamby, zar nije dovoljno što se o religijama i verama uči u sociologiji? Koj će moj ceo predmet o tome.Blek, i to što kažeš. Ima istine u tome. Mada opet, ima dosta religija i mnogim ljudima igra značajnu ulogu u životu, pa kontam da je okej ovako sa opisnom ocenom. Samo je problem sa planom i programom. Koji bre kurac pravoslavna, muslimanska, neznamnijakojikurac veronauka? Valjda ako je nauka o veri treba da izučava sve vere, jebem mu miša.
Koju verziju veronauke?? Daj, molim te, realno treba da uci o svim, makar zbog naziva predmeta. A sutra da mi dune da se pronadjem u islamu promenila bih veru dok si rekao keks.To je teško sprovesti u djelo na potpuno objektivan način i bez favorizovanja određene vjere.
A osim toga, to bi lako moglo izazvati zbrku u glavi djece i od njih napraviti ateiste.- zpA građansko je još veće zlo izmislili ga da ne bi ispalo da nameću veronauku u suštini je vrtić za srednjoškolce dok se roditelji ne vrate sa posla isto se vata
E kurac, nije svuda tako...
Gamby, zar nije dovoljno što se o religijama i verama uči u sociologiji? Koj će moj ceo predmet o tome.Soc se previse povrsno bavi verama, uci se jako malo o njima.
To je teško sprovesti u djelo na potpuno objektivan način i bez favorizovanja određene vjere.
A osim toga, to bi lako moglo izazvati zbrku u glavi djece i od njih napraviti ateiste.Zasto bi bilo tesko da se ne favorizuje?
Jao, da, u pravu si, ako su ateisti onda su djavolja deca, propast, a to necemo. 
Pa jeste problem - prvo zato što oni koji zaista vjeruju smatraju da nije dobro što se ljudi odrođuju od Boga i što se širi ateizam. A problem je i zbog moralnih vrijednosti. Čini mi se da neko reče "I da nema Boga trebalo bi ga izmisliti".
Vjerska nastava nigdje na svijetu ne podrazumijeva ravnopravno izučavanje svih religijija. To se javlja tek u sociologiji religije i nije i primjereno mlađim uzrastima.
Pa jeste problem - prvo zato što oni koji zaista vjeruju smatraju da nije dobro što se ljudi odrođuju od Boga i što se širi ateizam. A problem je i zbog moralnih vrijednosti. Čini mi se da neko reče "I da nema Boga trebalo bi ga izmisliti".Pa ćete da prekršite ustav i nametnete nam vašeg boga?
Vjerska nastava nigdje na svijetu ne podrazumijeva ravnopravno izučavanje svih religijija. To se javlja tek u sociologiji religije i nije i primjereno mlađim uzrastima.Ovo nije tačno. Da vidim baš da li je u SAD ovako, jer nema šanse da jeste.
Dalje, da napomenem samo da je moj profesor veronauke na silu naterao jednu učenicu da se krsti, tako što ju je prozivao na svakom času što je nekrštena. To bre nije normalno. Da ne pričam o nametanju stavova, kojeg ima neizmerno.Nas je učitelj u školi učio da se kaže "ja bih, ti bih on bih" i da mesec i zvezde dobijaju svetlost od sunca i davao bi loše ocene onima koji bi tvrdili drugačije. A nastavnik geografije je tvrdio da samo u Austriji Beč zovu Mijen (da, da, Mijen ne Viena) a da ga ceo ostali svet lepo zove Beč. I šta ja sad da mislim o geografiji i osnovnom obrazovanju uopšte. Ne shvatite me pogrešno, ovo nije pokušaj spema, već pokušaj da se objasni da je nastavni kadar loš generalno. A veronauka, kao izborni predmet u školama, mislim da je ishitreno uvedena, bez ozbiljne pripreme i sistema (nisam siguran da li je i trebalo uvoditi je), ali Đinđiću se očigledno žurilo.
- zp
Moralnih vrednosti?! Odakle tebi genijalni zakljucak da ateisti nemaju svoj sistem moralnih vrednosti? Jer, mili Boze cuda velikoga, oni odgovaraju sebi i svojoj savesti, a ne izmisljenoj licnosti koja ce im oprosti svako zlodelo ako se "pokaju", udele koju crvenku i izrecituju par catchy pesmica.
- VAlo čoveče u razredu mog sina izučava se pravoslavlje, katoličanstvo, islam i građansko kao alternativa veronauci uopšte i ne piši gluposti.
Kao prvo, građansko nije ALTERANTIVA veronauci. Na građanskom učiš šta su ljudska prava, šta je demokratija, kako da napišeš CV, i tako neke manje ili više korisne i praktične stvarčice.
Na veronauci se vrši blatantna indoktrinacija dece. 'Ajde ovi što su prvi put imali veronauku tek u srednjoj školi, kao moja generacija, to i nije tak strašno, jer su to uglavnom već formirane ličnosti, manje ili više. Ali ova deca što uče glupsti od prvog razreda, to je katastrofa. Nametanje nekih bajki kao da su konačna istina o svetu, nametanje nekog zastarelog, nakaradnog načina razmišljanja koji nema veze sa stvarnim životom - to je zločin za generacije koje dolaze.
Ako hoćeš da pričaš o alternativi, to je onda komparativna religija, kao što je Gumby spomenuo (koja se doduše i uči iz sociologije, ali nešto malo, i to tek u srednjoj školi). 
Ja rekoh gambi, svako dijete ili njegova porodica treba slobodno da odluči koju verziju vjeronuke će da uči, a ako hoće može da ne izabere ni jednu i da uopšte ne uči vjeronauku.
A ako već oće da uči vjeronauku, mislim da je za djecu bolje da im se onda predaje vjeroanuka jedne vjere, a ne neki bućkuriš u kome bi mu se govorilo o svim religijama ravnopravno.
Ko zaista misli da bi djeci IŠTA bilo jasno kad bi im se u osnovnoj školi naširoko predavalo o svim mogućim vjerama i religijama?
Realno u njihovoj glavi bi nastao haos i oni:
1) ne bi ni jednu konkretnu religiju shvatili kako treba
2) ne bi se kod njih razvio nikakav duhovni život
3) vjerovatno bi uslijed tolike zbunjenosti odbacili bilo kakvu religiju, tj. sve što ima veze s religijiom bi shvatali površno, neozbiljno i na kraju u potpunosti odbacili.Čak i da se to ne desi bili bi sledeći problemi:
Šta ako se kojim slučajem neka religija preskoči? Nedovoljno lekcija o Taoizmu? Preskočen Zen Budizam? Preskočen Šintoizam? A nisu ni Mormoni dovoljno dobro obrađeni?
Kako da ustanovimo kojoj religiji koliko prostora da posvetimo i koje vjere da uopšte uvrstimo u program. Šta god odlučimo vršimo UŽASNU DISKRIMINACIJU nekih vjera...Dalje, atmosfera u razredu - zamisli neki mali oće da bude budista, neki drugi musliman, neki treći konfučijanac... pa ih onda ostala djeca zajebavaju
Ili pak, svi hoće da budu pravoslavci... pa se onda bune i kažu vjeroučitelju," Daj ti nama pričaj o pravoslavlju čovječe kani se budizma i afričkih crnačkih religija..."

I prerano je uvesti veronauku od prvog razreda u skolu, teska je to tematika za razumevanje, jednom kad se usadi u glavu da su sve naucne teorije netacne i da je sve nastalo jer je Bog puko prstima, e onda se tesko vraca zdravorazumskom razmisljanju.
kako mogu da se spoje reči vera i naukaZavisno od tacke gledista...
- zp
Joj bre, Jovicicu. Umes biti konzerva.
Kao prvo, građansko nije ALTERANTIVA veronauci. Na građanskom učiš šta su ljudska prava, šta je demokratija, kako da napišeš CV, i tako neke manje ili više korisne i praktične stvarčice.Veću glupost odavno nisam čuo pa čak i veroučitelji kažu ako nećete ovo idite tamo
a nauči se isto koliko i u jaslicama- zp
Dusane, ako je tvoj profesor bio retardiran nisu svaciji, jebiga.

Jovičiću:
Lako rešimo, ukine se veronauka kao predmet ako je neizvodljivo da se sprovede u delo. Ako je nemoguće da je osnovci shvate, neka bude samo u srednjim školama.
Dalje, atmosfera u razredu - zamisli neki mali oće da bude budista, neki drugi musliman, neki treći konfučijanac... pa ih onda ostala djeca zajebavajuPa toga ne bi bilo da se ne nameće pravoslavlje kao jedina ispravna religija i da se ne krste deca nakon rodjenja dok ne umeju da misle svojom glavom.
li pak, svi hoće da budu pravoslavci... pa se onda bune i kažu vjeroučitelju," Daj ti nama pričaj o pravoslavlju čovječe kani se budizma i afričkih crnačkih religija..."Jeste, a u geografiji da kažu 'Koji kurac učimo glavne gradove evropskih država, predaj ti nama Beograd, tačnije Sremčicu.'
- VRealno u njihovoj glavi bi nastao haos i oni:
1) ne bi ni jednu religiju konkretnu shvatili kako treba
2) ne bi se kod njih razvio nikakav duhovni život
3) vjerovatno bi uslijed tolike zbunjenosti odbacili bilo kakvu religiju, tj. sve što ima veze s religijiom bi shvatali površno, neozbiljno i a koncu u potpunosti odbacili.Ovo je, što bi Englezi rekli, cop-out. Stvarno ne znam koja je odgovarajuća srpska reč. Možda "zajeb". Ili "moša". Ili "pokušaj argumenta koji u stvari nije ni A od argumenta i s toga ne treba obraćati mnogo pažnje na njega i tako mu davati kredibilitet".
Ako je nemoguće da je osnovci shvate, neka bude samo u srednjim školama.E tako moze, izvodljivo je ali je religija preteska materija za prvake, od srednje pa udri, ako hoces, ako se daje od prvog razreda osnovne onda je pogresno, ne krsi se ustav jer je rec o izbornom predmetu, ali se ubija mogucnost religijskog opredeljenja, u prvom razredu deca ne znaju ni sta je veronauka ni sta je gradjansko, to obicno odaberu roditelji, a to vec moze biti nametanje.
