Reforma školstva - škola po vašoj mjeri (+ najvažniji predmeti u školi)
  • Јова

    Svi pljuju po našem obrazovnom sistemu (a nerjetko i po stranim). Zato, reformatori, iznesite svoje vizije, kakve bi škole i fakulteti trebali da budu, šta bi se u njima učilo i kako. I takođe, koje predmete smatrate najvažnijim. Koje biste ukinuli, kojima biste posvetili veću pažnju, a koje biste nove uveli.

    Tema se odnosi i na osnovno i srednje obrazovanje, kao i na visoko.

    Možda posebnu pažnju treba posvetiti osnovnim školama, a od srednjih gimnazijama, jer su one jedine potpuno opšteobrazovne, bez nekog posebnog usmjerenja.

    Nakon što vidim vašu reakciju na temu, iznijeću i ja svoju viziju.

  • Rosoneri

    Trebalo bi da se sredi ali nemam resenje.
    Mozda da se malo ugledamo na Japan, Norvesku sl. razvijene zemlje.

  • СМарко

    Ја бих оставио, тј вратио школовање као прије што је било, код нас су увели да се иде 9 разреда, да нема оцјењивања итд, дај који курац правимо дебиле од ђеце, јес мало тешко,али су наши високошколовани људи поштовани, бар ја тако мислим, тј они прије, а сад је све трте-мрте...
    Мислим да нам је кул школство... Тј било је прије пар година, а сад не знам како се све то ради.

    Што се тиче средњих школа избачио бих беспотребне предмете, код нас неки у медицинској школи имају физику 4 године, а ја у електро нисам имао без двије године... Који ће им курац... И тако неке глупости жешће

  • СМарко

    Кратко и јасно, требале би да буду тешке, што теже.. Ето.

  • Rosoneri

    код нас су увели да се иде 9 разреда, да нема оцјењивања

    Jel ovo ozbiljno?

  • Зна Мурињо

    da se dovedu samo profesorke do 35 godina i onda ćemo mi biti mirni na času samo ih slušati, učiti njihove predmete da im se dodvorimo itd. :))

  • zoki

    ja to zavrshio,pa mi svejedno =]

  • СМарко

    код нас су увели да се иде 9 разреда, да нема оцјењивања

    Jel ovo ozbiljno?

    Да, мислим да нема до 4. разреда или нешто тако, можда до 5. нисам сигуран.

  • Rosoneri

    debilizam
    kod nas u osnovnoj si u prvom polugodju prvog razeda dobijao sunca i leptirice, posle sve normalno.

  • СМарко

    Ма то ми је глупо, сјећам се да сам се ја као мали жалио и кукао кад сам био у основној у мањим разредима, као тешко је трта-врта, курац тешко, имао сам лучу, стварно сам био мајстор, али што који курац праве ђецу идиотима и све им олакшавају, то ми је глупо...

  • ЏелА

    Ja kad sam iš'o u prvi razred odma' ti dele ocene, koji kurčevi leptirići? Sad uveli da prvaci nemaju ocene, mislim, to još davno, pre 5-6 godina, imaju opisne ocene, i to je sranje...
    Ja bih prvo uredio predmete, ima nelogičnih primera, jedan je naveo Smarko...
    Onda bih 90% profesora smenio jer su uglavnom nesposobni da prenesu znanje učenicima, a i preopširno je gradivo, moj brat iz Švajcarske i ja smo radili ISTO jebeno gradivo, on tamo, ja ovde, iako ima 3 godine razlike među nama, što je takođe potpuno nelogično... E, i da, smanjio bih broj časova matematike a povećao broj časova maternjeg jezika.

  • robokop

    Је л дозвољено троловање на ову тему?

  • robokop

    Е па овако.
    Прва ствар у основној школи требало би увести да раде ове пензионерке или жене које су пред пензију, а не ове младе згодне добр пичке. Баш пре неки дан отиашо да видим са комшијом како му син у основњаку кад' оно учитељица к'о авион три дана сам онанисао на њу. А онда те добре пиче да се пребаце да раде у средњој ако ништа бар као чистачице. Прво повећала би се посећеност часова, а и наталитет би исто тако порастао, лоше стране повећање сиде и осталих полних болести.

    Друга ствар можда и није тако велика али требало би се увести да је литар ракије довољно за двицу. Из искуства имао сам пар добрих другова који једноставно нису могли да науче за два али нису имали пара за шток или неко пиће али ћале им је правио такву ракију да сам се пар пута одвалио као нико.

    Трећа ствар треба увести сескуално образовање. То би са првом ставком чинило одличан склад. Дјеца би научила користити кондоме а и мање ненадане дјеце би се рађало.

    Четврто треба да се у Историји уведе да је Слободан Милошевић убијен, а не само да се сумња да је убијен.

    Пето треба да се организују секције за вртларство и цвећарство тако који год би момак уписао то требало би га по кратком поступку у поправни дом, јер се сумња да је педер илити геј.

    Има тога још али ово су неке куљ ствари. лол

  • Јова

    E ovako bi ja to odradio.

    Kao prvo smanjio bih količinu gradiva, iz skoro svih predmeta, ali bi zato žestoko pooštrio kriterijum i ono što je predviđeno da se nauči, SVI bi morali da znaju. I to kvalitetno da znaju i da razumiju.

    Kad je matematika u pitanju, nastojao bih da iz korijena eliminišem taj element bauka koliko je to god moguće, učinio bih matematiku zanimljivom i zabavnom, ali ne na uštrb smanjenja kvaliteta. Nastojao bih navesti učenike da sami skontaju neke stvari iz matematike i da ih razumiju. NIKADA ne bih ponižavao inteligenciju učenika zato što ne kapira matematiku. Isprao bih mozak učenicima sa sljedećom rečenicom "Matematičko znanje i vještina NEMAJU BLAGE VEZE SA INTELIGENCIJOM". Već samo sa količinom vježbanja i sa trudom koji je nastavnik uložio da objasni materiju učenicima. Nastojao bih razviti kod djece matematički način razmišljanja. Nastojao bih postići da svi ZAVOLE matematiku. Jer je ona zaista bitna za mnoge fakultete i imati generaciju koja nema fobiju od matematike može da znači imati dobru naučno-tehnološku perspektivu.

    Ukinuo bih ocjenjivanje. Tačnije bile bi samo dvije ocjene. Prošao i pao. Zadovoljava i ne zadovoljava. Ne bi bilo stalnog ocjenjivanja u toku godine, već bi u junu bio jedan ispit iz svakog predmeta. U rasponu od mjesec dana bili bi ispiti iz svih predmeta. Na fakultetu bi takođe ukinuo parcijalno polaganje ispita. Ispit se polaže JEDNOM, cijeli, u komadu, i kraj priče. Tako isto i u osnovnoj i u srednjoj. U junskom roku, za osnovnu i srednju školu, testiranje bi praktično trajalo cijeli mjesec, i svi bi mogli na ispit da izađu i do pet puta. Popravni rok bi bio u avgustu, tad bi se polagali ispiti iz kojih ste pali u junu ili na koje niste ni izlazili.

    Po položenom ispitu svi bi imali približno jednak nivo znanja. To znanje bi bilo kvalitetno, ali ne preobimno, tako da bi svako to mogao savladati.

    U osnovnu školu, od petog razreda pa nadalje, kao i u čitavoj srednjoj, uveo bih dva nova predmeta - ekonomiju i pravo. Tako da svi imaju osnove iz tih oblasti. Tako bi se podstaklo preduzetništvo, ekonomski način razmišljanja, i shvatanje pravne države i pravnog poretka.

    U gimnaziji bi ukinuo logiku. Ali bi se zato filozofija i sociologija učile mnogo opširnije, i to sve četiri godine. Tražio bih da djeca shvataju zakonitosti savremenog društva i filozofske ideje, koncepte. Ne bih ograničavao filozofiju na istoriju filozofije, nego bi se učili i metafizički, gnoseološki, ontološki, i sl. problemi. Logika bi se učila u okviru filozofije.

    U osnovnoj školi, a i u srednjoj, u svim razredima bi se učio engleski jezik. I to žestoko. Odmah od prvog osnovne. Do kraja školovanja svi bi morali da ZNAJU engleski, bar do nivoa FCE.

    To su samo neke smjernice, imam ja još ideja. I to treba da se razradi. Nešto od ovog mog treba prihvatiti, nešto vjerovatno odbaciti.
    Spreman sam na kritiku, i komentare tipa - naučna fantastika, jer i sam znam da je ideja mnogo radikalna.

  • robokop

    Kao prvo smanjio bih količinu gradiva, iz skoro svih predmeta, ali bi zato žestoko pooštrio kriterijum

    Ово би било одлично, да бар оно што уче и да науче.

    NIKADA ne bih ponižavao inteligenciju učenika zato što ne kapira matematiku.

    Реално ово ми је било најгоре када видим како наставник професор понижава ученике, иначе с' тим нисам имао проблема али виђао сам како многи изгубе жељу за учењем и жељу за схваћањем када им кажу да су ретардирани и да немају благе везе

    Ukinuo bih ocjenjivanje. Tačnije bile bi samo dvije ocjene. Prošao i pao

    Одлична идеја, смањило би разлику између ученика.

    U osnovnu školu, od petog razreda uveo bih dva nova predmeta - ekonomiju i pravo.

    Далс нормалан ово никако, мислим брате у петом разреду једва сам схватио краћење дуплих разломака а да схватим економију, у средњим школама ок.

  • Луди Чак

    Ovo za pravo, ekonomiju, sociologiju, logiku se slazem u potpunosti. Puna je drzava debila koji ne znaju nista iz opste kulture, pogotovo politike, prava i ekonomije.

  • бури

    ti bi jovičiću definitivno UNIŠTIO školstvo samo tako...

    Kad je matematika u pitanju, nastojao bih da iz korijena eliminišem taj element bauka koliko je to god moguće, učinio bih matematiku zanimljivom i zabavnom, ali ne na uštrb smanjenja kvaliteta.

    kako bi ovo izveo?

    Isprao bih mozak učenicima sa sljedećom rečenicom "Matematičko znanje i vještina NEMAJU BLAGE VEZE SA INTELIGENCIJOM".

    zašto bi lagao učenicima?

    Ukinuo bih ocjenjivanje. Tačnije bile bi samo dvije ocjene. Prošao i pao.

    da bi ovo sproveo moraš da promijeniš svijest kod kompletne populacije, jer bi 85% ljudi učilo samo onaj neophodni minimum

    EDIT: slučajno sam poslao post i evo nastavka...

    Po položenom ispitu svi bi imali približno jednak nivo znanja.

    za ovo bi te trebalo nagraditi nobelovom nagradom ako bi uspio

    U osnovnoj školi, a i u srednjoj, u svim razredima bi se učio engleski jezik. I to žestoko. Odmah od prvog osnovne. Do kraja školovanja svi bi morali da ZNAJU engleski, bar do nivoa FCE.

    ovo je jedini prijedlog koji baš podržavam

  • Rosoneri

    glupo je to za ek i pravo
    koga zanima ide u tu srednju
    zabole nas iz ets za pravo

  • Јова

    Mislim da su ekonomija i pravo ono na čemu funkcioniše država i privreda. Po meni je apsurd da se to u cijeloj osnovnoj, i čak GIMNAZIJI, koja je kao neka elitna škola, štatijaznam UOPŠTE NE SPOMINJE.

  • Ivan92

    Ukinuo bih ocjenjivanje. Tačnije bile bi samo dvije ocjene. Prošao i pao. Zadovoljava i ne zadovoljava.

    Potpuno se slazem. Koji ce nam kurac ocene? Ima ljudi koji su zavrsili srednju sa svim peticama, ali su ostali duduci.

  • Јова

    Ja bi zaista ukinuo ocjenjivanje, ali mislim da su ocjene nužno zlo u službi privrede. Kad ne bi bilo ocjena, ne bi bilo ni loših đaka - dvojkaša. Pa se onda niko ne bi odlučivao na škole poput raznih zanata, ŠUP-a i sl. Svi bi htjeli u gimnazije, medicinske, ekonomske i sl.

    Mada, po mom mišljenju privreda bi mogla da opstane i kada bi bila samo jedna srednja škola, za sve ista, gimnazija. Naravno, nakon nje svi bi htejeli na fakultete, ali ne bi svi mogli završiti iste, pa bi opet bio određeni broj ljudi koji bi otišao u majstore, mesare, automehaničare, frizere. Ali bi zato generalno imali obrazovaniju naciju, i bilo bi mnogo manje onih koji ne uspisuju fakultet iz straha. Npr. ja bi možda upisao elektrotehniku da me nije istraumirala profesorica matematike u srednjoj.

  • Јова

    A naravno, postojali bi razni kursevi za određene zanate koji bi se mogli završiti nakon srednje, to u slučaju ukidanja srednjih stručnih škola i zanata.

    Dakle, po pravilu bi svi nakon gimnazije upisivali faks, oni koji ne uspiju na faksu, upisivali bi razne zanate, ili škole vještina, koje bi ih pripremale za sva moguća radna mjesta sa SSS, i tu bi se učili samo stručni predmeti, jer su opšteobrazovni već pokriveni gimnazijom. Te škole vještina bi obično trajale samo godinu dana, maksimalno dvije.

    Postojale bi i neke više škole takođe.

  • Ivan92

    A sto se tice izostanaka, uveo bih da se posle 7. izostanka smanjuje ocena iz vladanja.

  • Negroidno Govedo

    Mislim da su ekonomija i pravo ono na čemu funkcioniše država i privreda. Po meni je apsurd da se to u cijeloj osnovnoj, i čak GIMNAZIJI, koja je kao neka elitna škola, štatijaznam UOPŠTE NE SPOMINJE.

    Sa ovim se apsolutno slažem. Tako treba.

    I ja bi uveo, bar u gimnazije, od prve godine Osnove prava i osnove ekonomije, em bi se to lakše shvatilo, em bi pun kurac pravnika i ekonomista mogao da dobije još jedno više radno mesto na koje bi mogo da se zaposli.

    Što se tiče ocena...velika je muka ocenjivati opisno i sunašcima...uvek će da dođe roditelj i da te opet pita: A šta je moje dete dobilo? I onako se ocene poklanjaju, pa nek ostane ovaj sistem.

    Dalje, ja ne mislim da je škola uopšte bitna u životu, dovoljna je samo praksa i praksa. U svakom gradu da postoje smerovi škola koje grad može da zaposli. To ja hoću.

    Uveo bi razne sekcije, dramske, sportske, muzičke, novinarske, pesničke, laboratorije i ostalo da bi deca mogla kroz igru nešto da nauče i da iskažu neki talenat ako ga imaju. Al ovo je neverovatno skupo i neizvodljivo.

    Zanat je zlato, to bi momentalno nekako vratio na bolje mesto.

    Isto mislim da štrajkovi nastavnika ne doprinose većoj nepismenosti dece. Deca su nam takva kakva su, koje dete oće da uči i samo će da uzme knjigu u ruke, a ono koje neće, neće i kraj. A nastavnike imamo takve dileje, da je to nemoguće.

    Seksualno vaspitanje kao i veronauka nikako u škole ni osnovne ni srednje. Što se seksualnog obrazovanja tiče, uvek se postavlja pitanje kakav wierdo od nastvnika ima to da predaje...

  • Триша

    Dobro bi bilo da se uvede osnova ekonomije ili prava kako je rekao Grof. Ljudi srljaju kasnije iz gimnazije na te smerove a nemaju pojma u šta se upuštaju...

  • Negroidno Govedo

    Jes, Trile, ja sam čist primer. Dobro, posle se vremenom provali, al je tuga kad neko ko za sebe kaže da je intelektualac, a pojma nema šta su bitni sastojci ugovora, ili ko je Džon Majnard Kejnz, ili šta je duguje, a šta potražuje.
    Ali mislim da su to sve fame koje su te dve profesije ostavile za sobom, da kao budu elitne...oće moj kurac. Prave famu, da običan narod misli da je to nešto komplikovano, epa kurac su komplikovani: actio rei in vidicatio (mož sam pogrešio u nazivu) i vremenska definicija kamate.

  • Aphōph

    Ja sam za to da se šah uvede osnovcima.

  • Negroidno Govedo

    Ja sam za to da se šah uvede osnovcima.

    ja mislim da je negde već uveden ko sekcija...dobro je to...

  • Aphōph

    Možda u par škola. Da makar kroz igru razviju malo kreativnost i sportski duh.

  • Tužni Lijam

    Jesam orijentisana ka prirodnim naukama, ali sa dosta toga se slažem, posebno sa učenjem sociologije i filozofije ČETIRI godine. Tako se vrlo lepo i najbitnije, efikasno može podići kulturna svest mladih. Ali ona knjiga iz filozofije mora pod hitno da se menja, svi se žale kako je strašno nejasna. Takođe bih lešila mlade od istorije, recimo koncipirala bih knjigu da bude takva da ističe bitno i u čemu je uopšte poenta nekih događaja kao i da se u svakoj godini učenja u knjizi označi neki minimum koji mora da se zna i koji će se pitati na testovima do kraja školovanja. Za engleski se takođe slažem, mogao bi da se uvede još jedan jezik, po izboru.

    Ne znam da li je moguće tako radikalno ukinuti srednje stručne škole, tako da tu ne bih iskreno znala šta je dobro, ali bih insistirala da se i tamo uče najbitniji opšteobrazovni predmeti. Onda, mislim da bi bilo lepo uvesti obaveznih sat vremena u školi dnevno posvećenih čitanju knjiga i lektira. Za ekonomiju i pravo bi moglo da se realizuje, ali negde od sedmog razreda osnovne škole, ne ranije.

    Za ocene se baš nikako ne slažem da treba da se ukinu jer bi onda ljudi, kao što je napomenuto učili samo za minimum. Mislim da ih treba ostaviti i jako bi bila teška orijentacija bez njih. Ali da se onda stvaaaarno mora učiti, tako da se poštuje i znanje onoga sa trojkom, a da dobijena petica ima neku težinu.

    Matematika se mora vežbati tu si u pravu, to mora odmah da se utuvi ljudima u glavu, da tu RUTINA najviše pomaže.

  • Др Јанковић

    smorena
    Све се слажем с тобом, али једини ово за историју никад неће моћи да пије воду на Балкану док се не измени свест сасвим...

  • Aphōph

    Sistem obrazovanja je sranje svuda, ne samo kod nas, i to se nikad neće promeniti jer je sasvim odgovarajuć onakav kakav jeste. Stvoriš armiju neobrazovanih ljudi ukalupljenih za radove koji ne iziskuju bilo kakav intelektualni rad, zatupljenih svakodnevnim preživljavanjem. Što manje onih koji misle svojom glavom to je manja muka kontrolisati ih. A morate priznati da su oni koji zaista doživljavaju školovanje kao sopstveno unapredjivanje izuzeci. Kad bi školstvo bilo konstruisano tako da se ceni rad, obrazovanje, ulaganje u sebe, stvarali bi se ljudi sa jačim kritičkim pogledom na svet i samim tim predstavljali opasnost po sistem, koji svakako može biti sve, samo ne dobar. Možda se ja proseravam ali meni je to sasvim logično. Lošiji obrazovni sistem, veća radna snaga, manje pametnjakovič da guraju nos tamo gde ne treba.

  • Tužni Lijam

    Све се слажем с тобом

    Čika dotkore, da nije tako već bih se zabrinula. :D

    apophis89 to stoji. Samo što ljudi koji ovde učestvuju u diskusiji vide u obrazovanju neki vid unapređenja sebe, i onda postujemo svoju viziju, a još realno za ove predloge ne treba izdvojiti ne znam ni ja koliko para. Nismo uključili nikakve laboratorije, računare... Samo malo kvalitetnijeg opšteg obrazovanja.
    Nažalost to što tvrdiš stoji, samo po mom mišljenju kod nas mislim da je još veći razlog za ne menjanje sistema školstva kao i svega ostalog taj što nas mrzi i što ne umemo da čekamo, nego tražimo rezultate odmah.

  • plok

    jebo skolu...

  • robokop

    jebo skolu...

    +1

  • V

    Prepuštam reč ser Kenu Robinsonu, svetskom ekspertu za obrazovanje.

    Govor na TED-u iz 2006.
    http://www.ted.com/talks/lang/scc/ken_robinson_says_schools_kill_creativity.html

    Govor na TED-u iz 2010.
    http://www.ted.com/talks/lang/scc/sir_ken_robinson_bring_on_the_revolution.html

    Ima i srpski titl, nadam se da će neko pogledati. :)

  • Јова

    Bukmarkovao sam taj sajt.

    ted.com - odličan sajt, sve pametni ljudi drže zanimljive i aktuelne govore


Ova tema je zaključana.
Nije moguće dodavanje novih komentara.