
Neki dan sam rargovarao sa jednim likom opsednutim japanom.
E, ono što je opdelio sa mnom o toj kulturi je školstvo.
Prijemni kontrolni za prvi razred. Najbolji učenici (oni koji su najbolje uradili) idu u 1-1 odeljenje, malo lošiji u 1-2 ...itd. Odeljenje 1-1 dobija najbolje profesore, 1-2 malo lošije, 1-3 još lošije (manje dobre)...itd.
Završi se prvi razred i radi prijemni za drugi. Opet učenici sa najboljim ocenama idu u (ovog puta drugi razred) 2-1, lošiji u 2-2, itd. I tako do recimo 8-mog. (posle i na studijama)
Dakle, najtalentovanijima, vrednim i upornima, davati najviše znanja. Takodje se pruža jednaka šansa svima da sami sebi izbore najbolje profesore i osobe koje ce im preneti znanje.
recimo zamislimo jednog štrebera u našim školama. Onaj što se uvek javlja i što razbija recimo matematiku. Njemu bi i profan preneo više znanja i davao mu teže zadatke i više mu "nabildovao" znanje ali ne sme jer bi ukopao 80% razreda sa tim. U tom momentu je profesor morao da izbalansira izmedju štrebera i ostatka razreda. U tom momentu nismo dobili maksimum ni od profesora ni od štrebera.
Mislim da ovaj japanski sistem sasvim dobro to eliminiše!Kod nas mislim da bi moglo da zaživi ali u tom momentu ne bi smelo da postoji ni gram korupcije, da debele guzonje ne bi mogle kešom da obezbedjuje svom sinu debilu najbolje znanje. Nego zaslugama.
- Вrecimo zamislimo jednog štrebera u našim školama. Onaj što se uvek javlja i što razbija recimo matematiku. Njemu bi i profan preneo više znanja i davao mu teže zadatke i više mu "nabildovao" znanje ali ne sme jer bi ukopao 80% razreda sa tim.
Nije da ne sme, nego ne zna. Problem po skolama je los kadar, licno sam bio svedok da deca znaju bolje od profesora, narocito matematiku.
Sto se predloga tice, ja bih uveo kuvanje u skole. Tj, ono domacinstvo sto je pridje bilo. Za uniforme mi nemamo kinte. Bilo bi ok, ali bi to trebalo da se dodeli jednoj firmi i da zbog masovne narudzbine cena bude mizerna.
Lektiru ne dirati. 
Смањио бих дечија права, то је прво. Повећао права наставницима, и то много. Избацио бих либералне глупости попут инклузивне наставе и невладиних организација које трују децу из школа, појачао критеријуме, и урадио нешто ван школе, а то је да родитељ плаћа казну за све што његово дете направи, било да вређа или бије неког, или сломи прозор, и то да му казна стиже на адресу.
То је оно најнужније што се тиче основне школе.
Занимљиво, али не знам шта буде са оним најгорим ђацима са најгорим професорима. Добар професор би код неких лошијих ђака можда успео да направи напредак, а овако...
Елем, скоро су избацили ову песму из програма за средњу (допуна: за основну, не за средњу) школу:
МОЈ ОТАЦ ТРАМВАЈ ВОЗИМој отац, кад трамвај вози,
стоји на десној нози,
а другом ногом звони
да се са клизаве шине
несташно дете скине;
он грчи ногу и звони
да псето не погине;
он звони, звони и звони
да се са дуге пруге
уморни радник склони.Ујутру, кад пођем у школу,
ја први угледам тролу,
ја први угледам где стење
трамвај који се пење;
и кликнем: „Ено га, иде!”
Да другови моји виде
за бремзом, у пуном сјају,
мог оца на трамвају.Али кад стигну смене
и отац кући крене,
ја знам да га боле вене
на тромој, окорелој нози
на којој трамвај вози.
Ноћу, кад трамваји замру
и помру суморне мисли,
не спава отекла нога
коју су болови стисли.Мој отац кад трамвај вози,
на болесној стоји нози,
па ипак он вози и вози…
Стотине људи дневно
путује и ноге одмара,
стотине људи дневно
на ручак стигне брже,
стотине људи дневно
новине мирно отвара,
прстом на прозору шара,
смеје се и разговара…Мој отац вози и вози,
стотине људи дневно
он вози, вози и вози
на својој болесној нози.Некоме је пало на памет да је превише потресна за децу. Дебилно.

Pa daa!
To stvara zdrav takmičarski duh i stvara svest da ne možeš ništa postići bez truda.
To je lep primer kako treba decu podsticati da se trude i da izvlače maksimum iz sebe.
Uniforme isto tako nisu loša ideja ali da ih određuju ovlašćena lica.
Lepo bi naučili šta znači ravnopravnost i uštedeli troškove roditelja što se tiče odeće.
Najrigiroznije kontrolisati i po istom principu sa odabirom dece treba pristupiti obrazovanju budućih prosvetara.
Nije da ne sme, nego ne zna. Problem po skolama je los kadar, licno sam bio svedok da deca znaju bolje od profesora, narocito matematiku.Škola je postala utočište nesposobnih ljudi sa dobrim vezama. Pola (a možda i više) nastavnika i učitelja nema blage veze sa onim što predaje, a vrlo često nestručno drže nastavu (učiteljice predaju strane jezike). Sve to je posledica nesređene sistematizacije i neuređene politike visokog obrazovanja u državi. Od glave se čisti riba, dakle reforma počinje od Megatrona i njegovih savetnika, a ne od dece.

Znam za ovo, i meni se ovakav sistem generalno svidja, iako bih bio neka mrtva linija presjeka svega ovoga. :) Takodje bih volio da nosim one uniforme u školu, sa sve kvaraticom, haha. Ono što našim profesorima nedostaje jeste vatrenost i želja...zaista je tako. Prenošenje znanja koje obuhvata toliko ponavljanja nije nimalo lak posao. Ja sam imao toliko profesora koji nisu bili kvalifikovani da budu profesori. Ne mislim znanjem, nego njihova izlaganja su bila ofrlje i samo što nisu pričali o tome kako im je mal fond časova, mogli bi još neke da ubace.
S druge strane, malo je i čudan ovaj sistem, kao siromašni ostaju siromašni, bogati se samo bogate.- ВUsmeravanje od početka, dakle da se obrati pažnja šta kom detetu dobro ide, to da se forsira, ovde mislim i na fizičko vaspitanje. Učitelji i nastavnici u saradnji sa roditeljima i željama deteta. Tako ćemo imati jednog dana najbolje stručnjake i istovremeno zadovoljne i ispunjene ljude.
Ne, tako ces imati usko obrazovane konje u amovima, koji vide u samo jednom smeru i debele ili pederkaste naucnike koji nece da se kote zbog fizicke inferiornosti i polako ce da isceznu. U roku od 150 godina sve ce da propadne.
Uniforme isto tako nisu loša ideja ali da ih određuju ovlašćena licaZa skolsku 2022/3
Nova kolekcija Vesne Jugovic Da Vinca
http://www.e-novine.com/files.php?file=photo/srbija/licnosti/vesna_jugovic/A_de_vinca_02_t_227746466.jpg
Pa da! Imamo profesore koji bi se pre sprdali nego trudili da nauče nešto decu.
Šta mislite kako sam ja završio školu?
Nikada ništa nisam učio ali su me zato profesori gotivili jer sam se sprdao drugarski sa njima. Malo oni mene spuste pa ja njih. Zavole te ljudi. Neobjektivnost izrađa ovakve skotove kao što sam ja.
I nikada nisam zaglavio popravni.
Ne bi to zaživjelo kod nas jer je korupcije i previše.
Već ukinuti ocjenjivanje.
I šopaj buraz, ti njemu ispredaji i bog te veselio. Nema ni testova. Koj će nam kurac.
Od malena ih razvrstavati po afinitetima. One koje vole matematiku držati skupa, one istoričare skupa, ma sve ih razvrstavati.
Srednja škola da se radi sa obaveznom praksom 3 radna dana u sedmici.E, kad dođe vrijeme fakulteta - nema na prosjek već bratac svi na testove i uradi. I nema budžet. Koji kurčev budžet? SVI DA DAJU ZA ŠKOLOVANJE! A što daju za školovanje uložiti u proširivanje smještaja i tako te kurce.
Ko je htio da uči - učio je i učiće, ko nije - nije niti će.

То што Јапанци раде је веома занимљиво. Не би било лоше испробати на неким генерацијама и овамо, али наравно са могућношћу да, ако је неки клиња напредов'о, се пребаци у јаче одељење и ако се неки искварио обрнуто. Ал' не би ваљало ни све баш тако.. имаш клинаца растурају математику, а имају проблема са рецимо српским, биологијом и шта ти ја знам... Још боље би било да се за сваки предмет, или бар ове најбитније, праве та одељења по таленту.
Muss, ne, mislio sam zašto lošim đacima dodeljivati loše profesore? Ja ne vidim kako će loši profesori ikako da pomognu lošim đacima da budu bolji. Valjda bi i njima trebalo dodeliti profesore koji će iz njih, kakvigod da su, izvući ono najbolje.jedino tako mozes izvuci najbolje i od profesora i od djaka.
Al ajd da uzmemo recimo da ce oni dobijati nove, svršene studente željne dokazivanja...
Nisu ti profesori toooooliko lošiji jedni od drugih.
E da, i njima bi uveo sto veci broj onih koji su upisali veci razred iduce godine, unapredjenje. I vecu platu, da se i oni trude.
Џабе нама то.Los stav, bas. Dje je entuzijazam :)
Nastavnici su definitivno najveci problem. Mora covjek da bude motivator, da zainteresuje nekoga da uci, da uvede raznovrsniju nastavu, pogotovo kod nizih razreda. Mislim da ne treba u prvi plan stavljati testove i ocjene, nego bas ucenje. Ali ljude zanima plata, ne i posao, tu se ne razlikuju od ostalih radnika..
Treba da se pokloni vise paznje vannastavnim aktivnostima - literalna sekcija, dramska sekcija, sportska sekcija, klubovi matematicara, sahista, muzicki klubovi... Ovo je najbolji put da neko izabere sta ga zanima, i na cemu moze da radi kasnije.
ne tako Skočko, taj što ima prosek 6.35 njemu je teča zamenik predsednikovog savetnika za meteorologiju - džaba tebi prosek preko devet kad nemaš vezu za posao...
Kod nas postoji priznat VI2 stepen stručne spreme - kad završiš 4 godine fakulteta, a fali ti pet ispita za master i sedmi stepen, lepo regulisano, nema šta. Ono što jebe naše koke, a nije zec je činjenica da Ministarstvo prosvete NEMA u sistematizaciji taj VI2 stepen pa ja kao diplomirani ekonomista primam platu za višu školu - da su mi to rekli na vreme ja bi završio dve godine više i ne bi bacio 4000 evra na dodatne studije.
Rekoh na početku - riba se od glave čisti. Manite se dece i osnovne škole.

Japance je stvorio rad, oni su van pojma "ljudi". :)
literalna sekcija, dramska sekcija, sportska sekcija, klubovi matematicara, sahista, muzicki kluboviOvo, upravo. Gledam u Japanu, imaju čak i filozofske sekcije :D
Meni priča od majke prijateljica, doktor, otišla u Japan i još se nije navikla na tempo kojim njihovi doktori rade, i kako su stručniji od nje, sramota je bilo. Njoj je motivacija više nego odlična plata s kojom živi kao beg, ali se ubija od posla. Zna za šta je dobila te pare.- l
učiti decu da razmišljaju, a ne da uče napamet. toliko.

Malog Japanca stave u citaonicu da bifla knjigu dok ne lupi glavom o sto, onda udju dvojica i odnesu ga u krevet da spava, kad prodju 2-3 sata bude ga i opet salju za sto na biflanje i tako u krug. Samo mozda jedu i kenjaju u medjuvremenu, al i za to su verovatno smislili neki sistem da ne mora da se ustaje od stola. Lud je to narod jebo ih cacin caca.

Cale skoro pricao o toj temi sa nekim rodjakom, ja slusao i povremeno se ubacivao. Elem, rek'o cale da je skolstvo puklo onda kada su ukinuli uniforme. Nekad je mozda to i bilo dobro, sada ne verujem da bi imalo znacajnijeg efekta, cak i da uspe.
Uprkos svemu tome, smatram da nasi djaci ipak imaju za nijansu bolje opste obrazovanje od vecine evropskih vrsnjaka. Skoro su nam dolazili Svedjani u skolu, skoro niko nije cuo za Gustava Adolfa, svedskog kralja koji se spominje u nasoj knjizi iz istorije i jedan je od poznatijih svedskih vladara, otprilike kao Milan Obrenovic kod nas. Jedino se bojim da je skola u koju idem jedna od retkih u Srbiji u kojoj se drzi i do opsteg obrazovanja (zvuci kao da favorizujem moju gimnaziju, ali nazalost, u velikoj meri je to tacno).
U osnovnoj i srednjoj favorizovati opste obrazovanje (istorijski dogadjaji, geografski pojmovi, osnove mate, fizike hemije, jezici, znacajnije licnosti u oblasti muzike i slikarstva), ali to treba raditi tako da se ne zamlacujemo bespotrebnim informacijama od kojih ne samo nemamo koristi, vec ih vrlo brzo zaboravimo. Ne kazem da gradivo treba skratiti, vec ga treba pribliziti sustini. Gradivo se mora razumeti. Bitnije su npr. posledice pronalaska lokomotive nego naziv prve lokomotive ili godina kada je konstruisana.
Japanski sistem je verovatno dobar cim je japanski. Nasi, kao i inostrani fakulteti su uglavnom konstruisani tako da su prva predavanja razumljiva i onima koji se prvi put susrecu sa tom strukom i zato ne treba mnogo forsirati odredjene stvari u osnovnoj i srednjoj. U prvih 12 godina skolovanja, moraju nas nauciti sustini sistema koji nas okruzuje, moraju nas, ponavljam, opsteobrazovati. Na fakultetima se usavrsavamo u odredjenoj oblasti. Tako je moguce ne biti zatupljeni balvan koji ne zna nista kao mnogi zapadnjaci, a opet raditi perfektno svoj posao kao ti isti zapadnjaci.- l
jašta. da budu kreativni.
ovo sa japancima je notorna glupost. ako loš učenik ima lošeg profesora u strartu je najebao i nikad neće napredovati. protiv.

Ja bih bas obrnutim redom cistio ribu.
Mozda nije svaki nastavnik dobio posao jer ima tecu u ministarstvu. Sve i da jeste, nije bitno sad. Nastavnici kukaju, male im plate, losi su im uslovi. Oni bi to drugacije, a drzava je govno, svakako. Oni imaju odjeljenje od 30 ucenika i u toj ucionici oni su glavni i odgovorni za sve, imaju svu moc. I kako je koriste? Ne umiju da animiraju ucenike da zavole predmet, da malo mucnu glavom, da se zainteresuju... Ako ko ima siroke poglede na svijet onda su to ucenici nizih razreda, i tu pocinju da im se oblikuju licnosti. Nego ne, oni uzmu pa zadaju od te do te stranice da se nauci i gledaju na sat da vide kad ce kraj casa... I onda ista prica, drzava je kriva, mala mi je plata, plan i program ne valja.
Malog Japanca stave u citaonicu da bifla knjigu dok ne lupi glavom o sto, onda udju dvojica i odnesu ga u krevet da spava, kad prodju 2-3 sata bude ga i opet salju za sto na biflanje i tako u krug. Samo mozda jedu i kenjaju u medjuvremenu, al i za to su verovatno smislili neki sistem da ne mora da se ustaje od stola. Lud je to narod jebo ih cacin caca.I mi da uvedemo danonocno cepanje radnim danima i da subota i nedelja budu neradni dani i gde bi nam bio kraj. Ne bi bili jos uvek kao Japanci, al' bilo bi bolje. Sve je u organizaciji i postenju, jebem li ti krv srpsku. Skoro cuh, mozda je i bilo reci o tome na forumu, da u Hitnoj pomoci namerno odugovlace i ometaju spasavanje ljudi koji su u smrtnoj opasnosti jer imaju neki dil sa pogrebnim preduzecima. Ne bi me cudilo da je to tacno. Dok smo takvi ljudi, mozemo samo da seremo po politicarima ne znajuci da ni mi sami nista od njih nismo bolji.
ovo sa japancima je notorna glupost. ako loš učenik ima lošeg profesora u strartu je najebao i nikad neće napredovati. protiv.Nije glupost, jer to nije loš profesor, nego samo manje kvalifikovan nego ovaj što se smatra (naj)boljim. I svake godine imaju testove, tako da ne mora značiti da će onaj što je jedne godine bio dobar biti i iduće, odsnosno, da će lošiji djak koji se za godinu dana popravio ostati sa lošijim. A i ne mogu svi da napreduju pobogu...jebiga, tako je.
- l
male im plate?! MALE IM PLATE?!?!? PA MAJKU IM JEBEM JA NARKOMANSKU!
moja drugarica (koja je godinama tražila posao) eno udara nogama u dupe od sreće što se uvalila u prosvetu. radi u raspadnutoj srednjoj tekstilnoj u inđiji, ima 5 časova dnevno, samo 4 dana nedeljno, raspuste, pičkematerine, i ima 45 (ČETRSPET! EJ!) iljada platu! ŠTA JE TU JEBENO MALO?!?!? JEBEM IM LI NANULICU!!!
- l
ne razumem na koju foru loš učenik može da napreduje sa lošim profesorom? niđe logike.... ja sam bila loša u matematici i imala sam lošu profesorku u osnovnoj, pa sam ceo život sisala kurac iz prirodnih nauka. da sam imala dobru profesorku možda bi i napredovala...
male im plate?! MALE IM PLATE?!?!? PA MAJKU IM JEBEM JA NARKOMANSKU!moja drugarica (koja je godinama tražila posao) eno udara nogama u dupe od sreće što se uvalila u prosvetu. radi u raspadnutoj srednjoj tekstilnoj u inđiji, ima 5 časova dnevno, samo 4 dana nedeljno, raspuste, pičkematerine, i ima 45 (ČETRSPET! EJ!) iljada platu! ŠTA JE TU JEBENO MALO?!?!? JEBEM IM LI NANULICU!!!
radno vreme koje traje u vrh glave 6 sati, sa neradnim vikendom, silnim raspustima, u drustvu, u stolici, sa odmorima
malo je 45 hiljada, slazem se
ali je sasvim dosta ako uzmemo u obzir to gde zivimo i kako se zivi
nije fer jer su se mnogi preko partije uvalili u neke kompanije i imaju istu skolsku spremu, a pet puta vece plate, ali sa druge strane mnogo njih je zavrsilo isti faks pa bleje na birou
http://www.youtube.com/watch?v=ZLRgTV9cGTg
Ovakve studente prvo oterati u rudnik.Zatim ukinuti građansko vaspitanje i veronauku pošto je to obično ubijanje vremena učenika.Veroučitelje i ove što predaju građansko takođe u rudnik.Umesto gluposti poput građanskog uvesti više izbornih predmeta koji neće biti obavezni al bi se birali recimo u trećoj i četvrtoj godini srednje.Tipa ako si zainteresovan za ekonomiju ideš na časove ekonomije gde bi se radile neke osnovne stvari koje se rade na fakultetu i slično za pravo i ostale nauke.Dakle cilj tih predmeta bi bio da se učenik pripremi za fakultet i stekne neka osnovna znanja.
Što se tiče osnovne ne bi trebalo ništa posebno dirati osim nesposobnih nastavnika.
