Bauk predmeti
  • Јова

    Inspirisan ovom definicijom http://vukajlija.com/anatomija/180994 i ovim tekstom http://www.blic.rs/Vesti/Drustvo/285143/Losa-prolaznost---na-ispitima iz koga bih citirao:

    Na Beogradskom univerzitetu rađena su istraživanja o prolaznosti na svakom fakultetu po predmetima. Rezultati su pokazali da na svakom fakultetu postoje jedan do tri ispita koja su usko grlo i za mnoge studente nepremostiva prepreka.

    otvaram temu o bauk predmetima na fakultetima koje studirate ili ste studirali, i vašim iskustvima sa njima.

    Baš "opuštajuća" tema za vrelo ljetno veče. :zli osmijeh: (A i jeste opuštajuća onima koji su to skinuli s vrata, a prošli bez trauma)

    Dakle, šta mislite zašto postoje "bauk" predmeti? Da li su takvi predmeti zaista neophodni i da li je neophodno da budu baš toliko teški? Da li oni zaista imaju funkciju selekcije i uskog grla na fakultetima, tako da svako jednostavno ne može da završi fakultet. Ili je možda sve to mit i studenti (uglavnom loši) preuveličavaju stvari i ispredaju mitove o preteškim ispitima?

    I da, KOJI konkretno ispiti slove kao "bauk" na vašim fakultetima?

  • En_Dotter

    Не постоји баук предмет генерално гледано. Постоји нешто што некоме не иде од руке. Међудим постоје ретардирани професори, који од неког предмета праве култ. Код мене је такав професор органске хемије. Пролазност мизерна, људи не знају одакле више да уче и тако то. Предмет није наиван, али није ни толико тежак, колко овај психопата воли да обара.

  • Јова

    U BL, a i na većini drugih pravnih fakulteta rimsko pravo slovi kao bauk. Mada ko god ga je položio ovdje u BL kaže da je profesor vrlo korektan i da ako si naučio nema zime, i ne traži ništa nerazumno.

    Ja što sam se prebacio na filološki, to je zato jer sam pravo upisao onako bezveze i nisam se u tome našao, a ne zbog nekih bauka. Jednostavno nisam imao motivaciju.

    Na filološkom nemam problema s motivacijom, osjećam da sam se našao u ovome, i nisam naišao ni na kakve bauke još uvijek, a ako i naiđem neću vjerovati u te priče, već ću učiti kao i svaki drugi ispit.

  • Facafacaa

    Право да ти кажем, у средњој нам је Стари Завјет био лаганица. На факсу - Нови :)
    Црквено право исто није нешто било тешко, ал' зато Литургика. Ту су падали људи ко крушке.

  • Facafacaa

    У суштини, хоћу да кажем ово што и Дотер:

    Не постоји баук предмет генерално гледано. Постоји нешто што некоме не иде од руке. Међудим постоје ретардирани професори, који од неког предмета праве култ.

    Тако да је тема у старту пропаст, ал' нека те. Не ваља се рушити сњешко, поготово кад је отварач теме имао најбољу вољу :)

    Сјетих се нечега. У основној сам увијек имао пет из ликовног, ал' не зато што знам цртати (благе везе с цртањем), него зато што сам био психо. Ево рецимо тема ''Зима''. Ја нацртам неко ретардирано дрво, још горег Сњешка и једно 700 до 100 (словима: сетамсто до хиљаду) пахуљица.
    Какве ово везе има с темом не знам, ал' ви ћете већ извући неко наравоученије.

  • M

    Hemija, ali mislim da je zbog profesorke

  • Јова

    A da li iko misli da zaista neki predmeti imaju ulogu da naprave selekciju, tj. "čišćenje" ? Malo mi je neozbiljno da u novinama na to direktno aludiraju.

  • Pepe González

    Ja sam do sada samo sreo jedan bauk predmet - Projektovanje proizvodnih sistema, kojeg su nam u to doba svima na masteru na FTN-u ućerali jer je to bio predmet koji je dekan držao, ne znam da li je i sada to slučaj. O, matero mila! Posle svih lepih matematika, mehanika, impulsnih i digitalnih električnih kola, veštačke inteligencije i senzora i aktuatora ja dobijem predmet sa tri jebene knjige i zbirkom zadataka gde se uče bizarno formalne definicije šta je viljuškar, šta je to radnik, šta je radno vreme i šta je to alat, kako detaljno isprojektovati organizaciju proizvodnje fabrike po socijalističkom modelu iz Rusije sedamdesetih godina. Na vežbama nas asistent (zamisli lika sa Lakosta majicom utrpanom u pantalone, i nauljenom kosom začešljanom u stranu) vodio do nekog postrojenja koje ne radi da nam "pokaže" kako bi to trebalo sve izgledati da je kojim slučajem u pogonu, a eto nije... Uz to s vremena na vreme bacao pošalice koje bi možda mogle nasmejati baba seru na bijeljinskoj autobuskoj stanici, i eventualno pokojeg sredovečnog wannabe jebača iz kladionice.
    Uglavnom, mnogo godina mi je trebalo da ovo govno izbacim iz glave kao i da zalečim posledice učenja istog. Još ponekad imam tikove, budim se znojem okupan.

  • M

    Meni u porodici vlada misljenje da je Statika na Gradjevini zajeban predmet.

  • Јова

    Da mi je samo znati kad će se konačno naš obrazovni sistem osloboditi komunjarskog naslijeđa.

  • Давид

    Историја Старог Рима и историја Старе Грчке и Старог Истока али на универзитету у Београду у НС је нпр. другачије.

    то су гигантски испити. и по мени ако хоћеш да будеш озбиљан познавалац свих друштвених процеса и догађања у свету, данас и раније, неопходно је да ово буде обимно.

    ево на пример ако хоћеш да дођеш потпуно спреман на испит из рима, толико спреман да можеш да полемишеш са професором, да се надовезујеш, да водиш потпуно равноправан разговор на ту тему, да нема шансе теоретске да паднеш, било би паметно да прочиташ неких 5 000 страна а научиш једно 700 - 1000. дакле тај број да прочиташ више него једном. па ти види. или ако хоћеш можеш и да научиш једно 600 страна па да пробаш и можда прођеш.

  • Јова

    Vjerujem da je istorija zajebana, znam to još po profesoru iz gimnazije. A zašto je zajebana, zato što te čovjek može pitati o svemu što se tiče tog perioda, nevezano za knjigu. A to je po samoj svojoj prirodi mnogo opširno, i ima izvora koliko hoćeš.

  • M

    Istorija je zajebana jer ti sve cinjenice moras da drzis u malom prstu, a kada te profesor pita nesto sto je 'zajebano' moras da baratas njima i da to povezujes. Mislim, meni to nije problem, ali deca izadju da odgovaraju npr. Francusku u doba revolucije, a kada ih profesorka pita neke osnovne cinjenice oni ih se prisecaju. Je l' treba da vam pricam sta se desi kada ih pita da povezu nesto.

  • Семи

    Код мене на факултету "постоје" 3-4 таква предмета. Наводници су ту јер према мом мишљењу су то само надуване приче вечитих студената, лењиваца и татиних синова којима је тешко да прочитају књигу од 500 страна и науче 30 дијаграма који итекако имају смисла. Нпр. најтежи предмет на мом смеру су Базе података. Теорија 50 страна за испит, остатак информатика и мало математике. Само слушаш професора, асистента и радиш задатке које ти задају и имаш бар осмицу. Ја добио деветку из прве док су поред мене полагали људи који су вршњаци са асистентом на смеру (једно 5-6 година старији од мене). Само кукају и мислим да и дан данас након 4 године и даље висе на истом факултету и покушавају положити један обичан испит за који је потребно 20 сати правог труда. Сума сумарум: има тешких испита, нема неположивих испита.

    П.С:
    Ово говорим из личног искуства. Не знам какво је стање на другим факултетима, али не верујем да је драстична разлика.

  • Давид

    Јово баш зато. Самим тим што је опширно и он сме те пита шта му падне на памет из тог периода, а реално и треба да буде опширно, јер само када је тако, човек добија комплетну слику, и зато и наука кида, јер обухвата и историју уметности и филозофију и теологију и социологију и етнологију, итд; и при том све што каже Манутд, треба да капираш да би их повезао и разумео.

  • L@ki

    Старогрчи језик... остваљам га за крај лоло.

  • Warner von Latinsche

    Јово баш зато. Самим тим што је опширно и он сме те пита шта му падне на памет из тог периода, а реално и треба да буде опширно, јер само када је тако, човек добија комплетну слику, и зато и наука кида, јер обухвата и историју уметности и филозофију и теологију и социологију и етнологију, итд; и при том све што каже Манутд, треба да капираш да би их повезао и разумео.

    istina, ali će to biti u najopštijim mogućim crtama. primerice, istoričar srednjeg veka nije dobar poznavalac filozofije tome akvinskog, niti muzike sestre hildegard, niti freskNog slikarstva, već o tome može da razglaba samo u najopštijim crtama, jer se istorija bavi pretežno događajima. istoričar ne kapira filozofiju tog perioda ni blizu koliko i filozof, niti muziku u onoj meri kao muzikolog, itd.

    a kompletnu sliku je nemoguće postići, možda čak i ponajmanje istorijom

  • Јова

    Malo je šteta što se u školskim programima ne izučavaju paralelno određene epohe iz istorije, a i recimo umjetnost, književnost i muzika tog perioda iz likovnog, srpskog i muzičkog. Tako bi čovjek imao jasniju sliku nekog perioda. Mada razumijem zašto to ne može tako, npr. skoro nikakva antička muzika nije sačuvana, i onda dok se radi antika iz istorije, muzičko bi moralo da bude na čekanju.

    Ali recimo ko hoće te stvari samostalno da izučava, po meni, trebao bi se prvo upoznati sa istorijom nekog perioda, a onda, koliko je u mogućnosti učiti o umjetnosti, književnosti i filozofiji te epohe.

  • Warner von Latinsche

    da, ali istorija bi bila samo opšti okvir koji čine događanja. to što ti znaš da je dekart živeo u vreme vladavine luja trinaestog ili da je u to vreme bio tridesetogodišnji rat u evropi teško da će ti pomoći da ti shvatiš koncepciju novovekovnog subjektivizma u filozofiji koji je otpočeo s dekartom

  • Јова

    To stoji, ali se iz istorije ne uče samo događaji, tipa ratovi, vladavine kraljeva i sl. nego se dosta uči i o društvu tog vremena, e a sad mnoge stvari iz umjetnosti se dosta naslanjaju na društvenu situaciju, što se tiče filozofije tu je malo manji uticaj, mada vjerujem da i tu postoji.

  • celt

    U Nisu je postojao predmet i profesor (necu da imenujem), koji kada je umro, studenti su se radovali. Bukvalno. Tako da je dalje objasnjavanje kakav je ispit bio nepotrebno.
    Jebes ti svo profesorovanje ako tvoja smrt usreci ljude...

    Ja sam taj predmet imao godinu nakon sto je doticni umro, i nije bio nesto posebno tezak. Mislim, teorija, matematika, ali ok. Doticnog profesora jesam upoznao drugom prilikom, vezano za drugi predmet, i mislim da razumem radost nakon vesti za smrt kod nekih studenata.

    Sto se mene tice 2 najgora predmeta koja sam slusao su bili Televizija i Numericka analiza. Cak nisam kivan ni na profesore, koji su predavali kako su predavali, ali je gradivo iz tih predmeta toliko, toliko bilo glupo, da ti je ubijalo bilo kakvu volju da bilo sta razumes iz toga sto citas...
    Ustvari kad se setim, iz numericke je prof bio ok, al je asistent bio jedan alkos, steram mu ga, sto je obarao na pismenom i nije priznavao celi zadatak gde ti u racunici zajebes 5,6 decimalu, a zadaci su bili takvi gde ti 4 sata peske imitiras kalkulator, samo sto se drkas sa nekim matricama. Bukvalno.
    Serem mu se na zadatke, alkos...

  • Bruce

    Ja sam svojevremeno napustio Višu poslovnu u NS zbog Koste Josifidisa... nisam uspeo da položim ni jedan predmet koji je on predavao.

    Za poređenje, završio sam ekonomski fakultet. Hvala Kosti što me rušio...

  • Warner von Latinsche

    kod nas su 'bauk' logika i filozofija prirode. predaje ih isti profesor koji ima stvarno zahtevne kriterijume i piše relativno teške i teško pristupačne knjige, mada većina studenata ne kapira da je to jedni način na koji bi i mogao najbolje izložiti materiju kojom se bavi. traži dosta na ispitu, desetku da jednom godišnje - ako mu se svidiš, i uglavnom, posle jedne desetke ne očekuj drugu kod njega u ovom životu. ne gotivi ga studentarija uopšte, ali meni je do jaja profesor, jer je ogroman stručnjak i stvarno sam mnogo naučio od njega i imam tek još da naučim, samo treba imati živaca, jer nije lako, a studenti su uglavnom lenje pičke.

    edit: kosta je kvlt :D
    svako ko je bar prošao kraj ekonomskog faksa žali se na njega lolo

  • Ujka Sima

    Luks Učitelj

    Ja sam do sada samo sreo jedan bauk predmet - Projektovanje proizvodnih sistema, kojeg su nam u to doba svima na masteru na FTN-u ućerali jer je to bio predmet koji je dekan držao, ne znam da li je i sada to slučaj. O, matero mila! Posle svih lepih matematika, mehanika, impulsnih i digitalnih električnih kola, veštačke inteligencije i senzora i aktuatora ja dobijem predmet sa tri jebene knjige i zbirkom zadataka gde se uče bizarno formalne definicije šta je viljuškar, šta je to radnik, šta je radno vreme i šta je to alat, kako detaljno isprojektovati organizaciju proizvodnje fabrike po socijalističkom modelu iz Rusije sedamdesetih godina.

    Samo da se nadovežem jedan od likova koji je izgleda ub'o cenera iz tog predmeta nedavno nam je držao kurs o tome kako bi trebalo bolnica da funkcioniše kao proizvodni sistem (sic!). Lik se toliko uživeo u ulogu da sam se jedva uzdržao da ga ne pitam: "Je li, bato, a koliko mi cca mrtvaca treba da proizvedemo godišnje da bi ispunili plan ?" ... Čibe, bre !!!

  • Gazimudo

    Ja sam pre nekoliko meseci citao u novinama da na nekom smeru rudarsko geoloskog fakulteta godinama studenti padaju,a prolaznos ispod 5% (5 posto), jer su pitanja bukvalno:
    koliko ovaca je bilo u Crnoj gori 1857.
    koliko bicikala je bilo u Holandiji pre drugog svetskog rata
    Koliko hektara u Srbiji je 1990 bilo zasejano psenicom

    Da dodjem na ispit i dobijem ovakvo pitanje, izvrsio bih neki MULTI KILL,pa u picku materinu,nije ni zatvor tako strasan!

  • macho

    To je mislim slucaj na Geografskom fakultetu kod prof. Mile Pavlovic, http://www.blic.rs/tag/78560/Profesorka-Mila-Pavlovic.

    Kod nas na PMF-u u BL kazu da je Pedagogija sa psihologijom za nastavne smjerove uzas, ali samo zbog profesorice koja daje recimo 50 pitanja na pismenom dijelu ispita! Ima profesora ciji predmeti vaze za bauke i koje polozi mali broj, ali su ti ljudi uglavnom korektni i polozi ih onaj ko nauci. Mada ima profesora kod kojih je lako poloziti, ali tesko dobiti visoku ocjenu (prica se da nikada niko nije dobio 10). Mada, priznajem da na svakom faksu postoje po 2-3 teza predmeta koji mogu da koce mnogo.

  • P

    Matematika. Čoveku je fetiš da obara studente, a kad je bio suspendovan zbog toga, žalio se kako će uskoro biti dovoljno da se nacrta krug sa datim prečnikom i položi ispit.

    Naizgled moralista, trt! Saznali su da predaje na jednom privatnom fakultetu i da 99% studenata prolazi.

  • macho

    Ovako, studenti nece da uce, nece da znaju, hoce samo da prodju, vecina. Ima istine i u tome da su neki profesori teski, ali ima i obrnutih slucajeva.

    I da, ovo, mnogi profesori imaju razlicite kriterijume za svoj maticni faks recimo i za onaj na kome predaju kao gostujuci.

  • Vučica21

    Fizika.
    Naizgled laka ali formule i teorije su me mučile, najviše prezahtevni nastavnici i profesori. Nisu uzeli u obzir da mi je teško da naučim pa su mi još više otežavali. Zato mi je bilo teško da izađem pred tablu i da odgovaram. Plašila sam se. Bauk nad bauciima. I uvek sam nekako izvlačila dvojiku.
    Matematika mi je išla neki put od ruke, neki put je bilo teško ali nisam imala strah kao kad sam trebala fiziku da odgovaram. Brrrr

  • Facafacaa

    Старогрчи језик... остваљам га за крај лоло.

    Чујем да су на београдском асистенти гори него сам Иринеј. Нек ти је Бог у помоћи :)

  • celt

    problem je sto mnogi profesori nemaju kontakt sa realnoscu, sa tim sta ce biti potrebno studentu, i kako istrenirati coveka za buducu profesiju i zivot, kako bi mogao da se uspesno bavi time. a, kontakta nemaju zbog toga sto nikada nisu uradili bilo sta u zivotu, osim drzanja tog predmeta, prepisivanja knjiga i maltretiranja studenata.

    onda se dolazi do toga da se studenti maltretiraju eto tako, zbog radi reda da ne bude lak fakultet, nekim stvarima koje nemaju nikakvog smisla nikome, pa iskreno mislim ni tom profesoru. nemoj pogresno da me shvatite, studenti treba u nekom trenutku, kada se vidi da su za nesto sposobni da se izmaltretiraju i doteraju do granica izdrzljivosti problemima koji nisu reseni, koji se ne memorisu i za koje se ne vidi jasan odgovor. cisto da se napravi selekcija. al to je malo drugacija prica, i zahteva da se profesor malo i ukljuci i zainteresuje za studente... nakon takvih projekata i ne treba ispit.

    nakon nekog vremena provedenog po inostranstvu, poceo sam donekle i da kapiram (i da zalim) te profesore koji su bili tako kreteni tokom studiranja, kad sam ukapirao da sam ih u roku od 4 godine pretekao i strucno i po radovima, citatima, vezama, naucno i kako god, sto oni nisu sakupili nakon 20-30 god rada u nekom fakultetskom cumezu maltretirani od strane isto takvih kretena u koje su se kasnije pretvorili.

    jos uvek mi u glavi stoji neki plan da nakupim sto vise iskustva i poznanstva, a zatim konkurisem na neki fakultet, za profesora u nadi da mogu da promenim nesto u srbiji, mada videcemo kolko ce to da me drzi, i koliko je drustvo spremno da primi nekog "sa strane" :)
    za sad iskustva od ljudi koji su to uradili su jako porazavajuca...

    sve ovo inspirisan pricom one profesorke na geografskom, koja definitivno ne zasluzuje da sebe zove profesor.

  • Glavni

    Ja sam na fakultetu držao predavanje profesorima. Radilo se o protivpožarnoj zaštiti.

  • Bruce

    Celte, samo na privatnom fakultetu i samo ako imaš ekstremno dobre preporuke za vlasnika (čitaj: zaradiće dobro na tebi) - na državnom fakultetu ili nećeš dobiti posao profesora ili nećeš ništa moći promeniti. Osim u ektremnom slučaju da se ubaciš u vladajuću stranku pa te udome negde kao Megatrona na Megatrendu jer ga nije hteo nijedan državni faks...

    EDIT: a ta profesorka na geografskom je njihov ekvivalent Koste...

  • Glavni

    Meni je najveći bauk od predmeta bilo likovno u prvom razredu osnovne. Kad me to nije uništilo, ništa neće. Zamislite, kao maleni, dragi, povučeni, vrijedni prvačić uspio sam da dobijem dva iz likovnog!!! Naravno, iz matematike sam imao pet.
    Kasnije u srednjoj sam imao poteškoća sa analitičkom hemijom. Razlog je bila krava od profesorke koja je stalno gledala mene dok je predavala. Jebo bi ja nju tad da nisam imo šta, al bila je mnogo gadna.

  • Vučica21

    Profesor treba da bude i pedagog i psiholog da bi mogao da prenese znanje učenicima na pravi način. Da u većini postoje takvi profesori, nijednom učeniku njegov predmet koji predaje ne bi bio bauk. Završila sam kurs engleskog sa peticom i mogu reći da je profa car za razliku od drugih profesora koji su mi predavali. Jednostavno trebaju biti opušteni i da razumeju učenike a ne da predaju kao roboti koji su programirani za određenu funkciju.

  • paninaro

    samo ću diskutante podsjetiti na poznatu istočnjačku mudrost:

    Ko zna radi, ko ne zna podučava.

    i nadovezati se na ovo Brusovo sa mojim razmišljanjem na tu temu da onaj koji mnogo zna taj i radi i podučava.
    a što se tiče škole, i to će proći. glavu gore!

  • Bruce

    Završila sam kurs engleskog sa peticom i mogu reći da je profa car za razliku od drugih profesora koji su mi predavali.

    A ja mogu da se pohvalim: 4 godine sam predavao engleski u osnovnoj u kojoj radim jer nije bilo nikog da drži časove za dva odeljenja. Sada u mojoj školi predaje profesorica engleskog koja je bila učenik u toj generaciji kojoj sam ja predavao...

  • Glavni

    Jad nemojte više da se hvalite, da ne bi ja počeo.

  • Vučica21

    Svaka čast Bruce. Retki su nastavnici koji su kul sa đacima. :)
    Glavni, pa šta čekaš? :)

  • Denisx

    Celt svaka cast za ovo kod mene na faxu tacno postoje likovi kao iz tvog posta, postali su asistenti odma po zavrsetka studija, pa onda profesori tako da nisu ni dan proveli u struci.
    Kod nas Metematika 2 ima 307 ponovaca, a svaka godine se prima 250 studenata, tako da medju tim ponovcima ima po po 5 generacija koji muku moce sa predmetom. Asistenti na tom predmetu su prvo bili demonstratori za vrijeme studiranja a nako zavrsetka asistenti, a profesorje prica za sebe, nekad ti zna navuci dovoljno poena za prolaz a nekad zna te oboriti iako zasluzujes prolaz, a na usmenom te cijedi maksimalno(jednom drzao usmeni do 3 sata navece ostalo 5 studenta i polozili).
    P.S. Koja je tvoja oblast, za sta si specijaliziran?

  • Bruce

    nisam nastavnik, to je samo jedna generacija bila - ja sam u toj školi računovođa :)

  • Glavni

    Glavni, pa šta čekaš? :)

    Idi na teme Koliko možete da popijete, ponešto o seksu i tako to.

  • Vučica21

    nisam nastavnik, to je samo jedna generacija bila - ja sam u toj školi računovođa :)

    Cccccc :)


Ova tema je zaključana.
Nije moguće dodavanje novih komentara.